السبت، ٤ أغسطس ٢٠٠٧

مواهبي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


طبعا انا بقالي كتير اوي ما دخلتش خالص وعلى العموم انا اسفة


والنهاردة انا الفت قصة من تلت فصول وخلصت خلاص الفصل الاول وحبيت اعرضو عليكم



يللا



)) قصة طبيب ((


بينما الطبيب المعالج متوتر ، دخلت الحلة رقم ستة الى الغرفة ... غرفة العمليات

دخل الطبيب يقرا ملف الحالة فوجدها كاللاتي :ـــ

الاسم: عبد الله بن محمد

السن :الواحدة والعشرون من عمره
المرض :حالة قلب نادرة ومتعسرة

السبب: التدخين

ــــــــــــــــــــــــــــــــ

بعد ان قرا الطبيب هذه البيانات عن الحالة

اوشكت دموع عيناه بالتساقط

فهو شاب وفي سن الشباب الجميل ، الذي لا يعوض

دخل الطبيب محمد الى غرفة العمليات

ووالدي عبد الله واخوته في قلق شديد
وزاد الامر قلقا على قلق ان الطبيب قد تاخر

........


خرج الطبيب محمد والدموع متراكمة على خديه يقول : ابنكم توفى الى رحمة الله
فذهل الابوين والاخوة ووقع الاب مغشيا عليه

حتى كاد ان يموت

تاثر محمد بما راه تاثرا شديدا فذهب الى بيته مسعا يكاد ان يركض خوفا

فعندما دخل الى المنزل
ضم ولده اليه يبكي قائلا

حمدا لله على سلامتك يا عزيزي

انا اخاف انا يحصل لك ما حصل لهذا الشاب

فقال عبد الله

وما حصل للشاب يا ابي

فقال محمد

حصلت له مؤامرة ، فكما قال الشاعر


مؤامرة تدور على الشباب لتعرض عن محاربة الحراب
مؤامرة تدور في كل بيت لتجعله كماما من تراب

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


ها يا جماعة عجبتكم القصة

ولا

والسلام عليكم ورحمة الله وبركا ته

هناك ٥ تعليقات:

غير معرف يقول...

بسوووووووووووووم

جامدة موووووووت

و طبعا انا قلتلك راي من الاول

و مازلت مصممة عليه

انك تنفعي تبقى بتكتبي سيناريوهات و كده

يلا احنا مستنيين الجزء التاني

ronnata يقول...

اولا احييكى بشدة على المدونة
لذيذة جدا
و اشيل ا يدى من الكيبورد و اصقف لكى على القصة حلوة و فيها صراع و عاطفة
ومستنية الجزء التانى

كش ملك يقول...

حلوة جدا يا بسمة

وفعلا عجبتنى

انا منتظر الجزء التانى

كملى يلا

mohamed يقول...

مبروك يا بسمة علي المدونة :)

القصه في بدايتها جميلة
بدائت بموقف بيفتح حاجات كتير

منتظر الفصل التاني والتالت

وياريت تكبري الخط شوية عشان الغلابة اللي عنيه بتتعب من الخط الصغير

cleopatra يقول...

واضح انها مش حدوتة


لا بجد :) رائع جدا يا بسبس .. حلوة اوي .. وانا هروح اهو اقرا الجزء التاني